Szakmai gyakorlat
- A kari tájékoztató és az aktuális, részletes szabályok
itt olvashatók:
www.vik.bme.hu/hallgatoknak/gyakorlat/
-
Kérem, hogy az együttműködési megállapodáshoz, a jelentkezéshez stb. ne a kari,
hanem az alább található, a Tanszék adatait már tartalmazó sablonokat használják.
- Szakmai gyakorlat csak
szakirányra / specializációra kerülést követően végezhető.
-
A szakmai gyakorlat adminisztrációját a főszakirány / főspecializáció
gazda tanszékének
szakmai gyakorlat felelőse végzi. A HIT-en azok
jelentkezhetnek szakmai gyakorlatra,
akik az alábbi
szakirányok / specializációk valamelyikére járnak:
BScVillamosmérnöki szak
- BMEVIHIASZ5
Infokommunikációs rendszerek szakirány, Médiatechnológiák és rendszerek ágazat
- BMEVIHIAS01
Infokommunikációs rendszerek specializáció, Multimédia technológiák és rendszerek ágazat
BScMérnök informatikus szak
- BMEVIHIAS12
Infokommunikációs hálózatok szakirány, Mobil infokommunikáció ágazat
- BMEVIHIAS18
Médiainformatika és biztonság szakirány, Médiatechnológia ágazat
- BMEVIHIAS00
Infokommunikáció specializáció
MScVillamosmérnöki szak
- BMEVIHIMSZ5
Médiatechnológiák és -kommunikáció szakirány
- BMEVIHIMSZ9
Újgenerációs hálózatok szakirány
- BMEVIHIMS01
Multimédia rendszerek és szolgáltatások főspecializáció
MScMérnök informatikus szak
- BMEVIHIMS05
Hírközlő rendszerek biztonsága szakirány
- BMEVIHIMS00
Mobil hálózatok és szolgáltatások integrációja főspecializáció
Menetrend
- Munkahely kiválasztása, feladat és időpont egyeztetése, szerződéskötés
- Ahogy bármilyen álláskeresésnél, a hallgató
önállóan tárgyal a cégekkel,
a Tanszék nem jelöl ki munkahelyet és nem közvetít.
- A cégek hallgatót csak munkaszerződés
megkötése után foglalkoztathatnak
gyakorlati munkára,
melynek formátuma, tartalma a cég és a hallgató magánügye,
azt az egyetemre nem kell leadni.
- A szorgalmi időszakban a hallgatók legfeljebb
heti 20 óra gyakorlati munkát végezhetnek.
- Hazai helyszínen végzett, legalább 6 hetes gyakorlat esetén
-
érvényes együttműködési megállapodásra van szükség a Kar és a cég között.
Ennek meglétét ellenőrizhetik a kari honlapon közzétett listában, ami azonban nem mindig
naprakész, ezért érdemes a kiszemelt céget is megkérdezni, hogy van-e érvényes megállapodásuk.
-
Ha még nincs ilyen, vagy bizonytalanok benne, hogy van-e, akkor kérem, hogy még a munka
megkezdése előtt küldjék el nekem e-mailben a cég által már aláírt megállapodás szkennelt
változatát, melyet az egyetemi aláírások után szintén e-mailben küldök vissza nekik.
-
A megállapodáshoz ezt a sablont használják: EM_HT.docx
-
Ha van már érvényes megállapodás, akkor elegendő csak a hallgatóra vonatkozó
mellékletet kitölteni, amit a fenti sablon utolsó oldalán találnak.
- Iskolaszövetkezeten keresztül végzett gyakorlat esetén
-
az iskolaszövettel is megállapodást kell kötni:
EM_HT_ISK.docx.
-
Ennek a megállapodásnak a mellékletében a Szakmai gyakorlat helyszíne
rovatban nem az iskolaszövetkezet, hanem a cég adatait kell feltüntetni,
ahol a hallgató ténylegesen dolgozni fog.
- Külföldi helyszínen végzett gyakorlatot
-
a kezdés előtt legalább egy hónappal
engedélyeztetni kell: M6.doc / M6.pdf
- Jelentkezés
- a gyakorlat megkezdését
megelőző hét első munkanapjáig.
Minden esetben szükséges, enélkül a munkavégzés nem számolható el szakmai gyakorlatként.
- Jelentkezési lap:
M3.doc / M3.pdf
- A szakmai gyakorlat végrehajtása
- Konzulens által összeállított Feladatlap:
M4.doc / M4.pdf
- A munkanapló napi bontásban tartalmazza
az elvégzett feladatokat (naponta egy sor elegendő),
a végén pedig a konzulens aláírásával igazolja a gyakorlat
során összesen ledolgozott munkaórát.
- A szakmai gyakorlat elfogadása, értékelése
- A hallgató írásos beszámolója (15-20 oldal, egyéni, kötetlen formátum)
- A teljesítés igazolása:
M5.doc / M5.pdf
- Nyilvántartás a Neptunban
- Szorgalmi időszakban végzett gyakorlat esetén
a tantárgyat az adott félévben kell felvenni.
- Nyári időszakban végzett gyakorlat esetén
a tantárgyat az azt követő őszi félévben kell felvenni.
- A feladatlapot, az igazolást,
a munkanaplót és a beszámolót legkésőbb
a szorgalmi időszak utolsó napjáig
el kell juttatni a tanszéki felelőshöz.
Ügyintézés
- Tanszéki felelős: Bajor Péter
- Kérdésekkel, kérésekkel
e-mailben kereshetnek.
(Elsősorban a nyári szabadságok idején előfordulhat, hogy több nap után válaszolok,
ezért türelmet és elnézést kérek.)
- Kérem, hogy a teljesítéshez szükséges minden dokumentációt, iratot
a fenti e-mail címre küldjenek.