ENGLISH / MAGYAR
Kövess
minket

IPv6 áttérési technológiák sebezhetőségeinek vizsgálata

2021-2022/I.
Dr. Lencse Gábor

The topic is for MSc students on English programs. (Angol nyelvű MSc képzés hallgatói számára szóló téma.)

Az IPv6 bevezetése évekig, esetleg évtizedekig fog tartani. Az áttérés során az IPv4 és IPv6 protokolloknak együtt kell működniük. Erre számos ún. IPv6 áttérési technológia létezik [1]. Kidolgoztunk egy olyan módszertant, ami a STRIDE módszer felhasználásával vizsgálja meg a kiválasztott IPv6 áttérési technológiák és azok legfontosabb implementációinak potenciális, illetve ténylegesen fennálló sebezhetőségeit [2]. A hallgató feladatai az alábbiak:

  • Ismerje meg a [2]-ben leírt módszertant.
  • Válassza ki azokat az IPv6 áttérési technológiákat és implementációkat, amelyeket érdemesnek tart a vizsgálatra.
  • Tanulmányozza a kiválasztott technológiák működését (pl. virtuális környezetben).
  • Vizsgálja meg ezeket a fenti módszertan szerint elméletben és a gyakorlatban is.
  • Tegyen javaslatot egyes feltárt sérülékenységek kiküszöbölésére vagy legalább enyhítésére.

Megjegyzés: A téma kidolgozása szakdolgozat/diplomamunka keretében folytatható, sőt csak annak ajánlom, aki szeretné folytatni!

Lehetőségek

  • Megfelelő szintű munka esetén lehetőség van a témavezetővel közös publikációra (angol nyelvű nemzetközi folyóiratban).
  • A téma alkalmas TDK dolgozat készítésére, valamint PhD képzés keretében való folytatásra is.

Hivatkozások:

  1. G. Lencse and Y. Kadobayashi, "Comprehensive survey of IPv6 transition technologies: A subjective classification for security analysis", IEICE Transactions on Communications, vol. E102-B, no. 10, pp. 2021-2035. DOI: 10.1587/transcom.2018EBR0002 Full paper in PDF
  2. G. Lencse and Y. Kadobayashi, "Methodology for the identification of potential security issues of different IPv6 transition technologies: Threat analysis of DNS64 and stateful NAT64", Computers & Security (Elsevier), vol. 77, no. 1, pp. 397-411, August 1, 2018, DOI: 10.1016/j.cose.2018.04.012 Revised version in PDF

 


3
0