ENGLISH / MAGYAR
Kövess
minket

V2X kommunikációt használó Green Light Optimised Speed Advisory módszerek szimulációs vizsgálata

2017-2018/I.
Dr. Bokor László

Napjainkban a nagyvárosi utak rendkívüli mértékű forgalmi terhelésnek vannak kitéve. A közlekedés irányítását sok helyen jelzőlámpák végzik, de a torlódások így is mindennaposak. A jelzőlámpák hangolása nem mindig és mindenhol kiszámítható, így találkozhatunk például olyan helyzetekkel, amikor egy útszakaszon a megengedett sebességgel haladva a lámpához tilos jelzésnél érkezünk, majd a megállást követően alig néhány másodperc után a jelzés szabadra változik. Az ilyen szituációk sok szempontból szuboptimális működést eredményeznek. A megállás, majd újra elindulás lassítja a forgalom haladását. Emellett a járművek mozgatásához több energia szükséges, mint egyenletes sebességgel való haladás esetén. Nem elhanyagolható szempont továbbá az sem, hogy a folyamatos elindulás-megállás magában rejti a ráfutásos balesetek kockázatát is. A járművek közel egyenletes sebességű, megállásokat minél inkább kiküszöbölő haladását teszi lehetővé a Green Light Optimised Speed Advisory (GLOSA) nevű V2X alkalmazás, amely a jelzőlámpák és járművek közötti kommunikáción alapszik. A mérnökjelölt feladata a GLOSA módszerek elemzése, SUMO (Simulation of Urban MObility) forgalomszimulátorban történő modellezése és összehasonlító vizsgálata.


1
1