Felkészülés a gyakorlatra
-
Az 1. előadás anyagának átnézése
-
C nyelvi bevezető
-
-
Az 1. gyakorlat anyagának átismétlése
1. Feladat
Konzolos programok
-
Ismerkedés a parancssoros (konzol) felülettel
Kapcsoljuk be a gépet! Ismerkedjünk meg a parancssoros programokkal!- indítsunk el egy parancssoros ablakot (W7-n: Start Menü :: Keresés a programokban és fájlokban :: cmd :: cmd.exe, XP-n: Start Menü :: Futtatás :: cmd)
- indítsuk el parancssorból a notepad programot (notepad.exe),
- indítsuk el paraméterrel is, hogy egy fájlt létrehozzunk és/vagy szerkesszünk (notepad x.txt)
- írjunk bele valamit és mentsük el, majd a parancssorban listázzuk ki a könyvtár tartalmát (dir) keressük meg valamilyen fájlmenedzser segítségével, hogy hol hoztuk létre az új fájlt.
-
Konzolos programok futtatása
Töltsük le a gyakorlathoz tartozó segédprogramokat és próbáljuk ki őket először parancssor nélkül, majd parancssorból. Ehhez a parancssorból "látszó" könyvtárba kell őket tenni. Derítsük ki, hogy mit csinálnak!
2. Feladat
Az első saját programok
-
Az integrált fejlesztőkörnyezet megismerése
Lépjünk be a Visual Studio programba! A használatban segít ez az útmutató.- Hozzunk létre új Windows32 consol projectet C++ környezetben!
- Állítsuk be, hogy empty project, különben automatikus file-ok keletkeznek!
- Adjuk hozzá új forrást és nézzük meg kívülről is, hogy hová jött létre!
- VIGYÁZAT!!! A kiterjesztés .c legyen, különben a C++ fordító lesz aktív!
- Otthonra mindenképpen javasolt valamilyen fejlesztőkörnyezet. A VS letölthető az http://msdnaa.bme.hu/ címről, de elegendő az express változat is, amit a Microsoft oldaláról lehet letölteni: http://www.microsoft.com/express . Otthon természetesen mást is használhatunk (Codeblocks, DevCPP, stb)
-
Az első program megírása, fordítása, futtatása
Gépeljük be a Hello World programot (az 1. heti előadás anyagban szerepel, onnan is lehet még másolni). Fordítsuk, és futtassuk le! -
Meglévő forrás kezelése
Az 1b2 program forrását 1b2.c töltsük le és adjuk hozzá a projekthez!- NE a "Hello world" forrását vegyük ki a projektből, hanem inkább csak kommentezzük ki az egészet (/* */) és másoljuk mellé az 1b2 forráskódját szövegesen, majd vegyük ki az 1b2.c-t,
- jó lenne, ha a további gyakorlatokon is ezt a rendszert követnénk, mert így csak egy fájlt kell majd hazavinni vagy küldeni.
-
A változók értékének figyelése
3. Feladat
Írjuk át az 1b2 programot úgy, hogy a programnak kelljen beolvasni, hogy hányszor kell kiírni az A karaktert!
Fakultatív házi feladatok
-
Írjunk programot, ami 7 számot olvas be egymás után és kiírja a háromszorosukat (minden számra közvetlenül a beolvasása után)!
-
Írjunk programot, ahol előre bekérjük, hogy hány számot olvasson be egymás után. A program végül írja ki a beolvasott számok összegét.
Felkészülés a következő foglalkozásra
-
Az 2. előadás anyagának átnézése
Strukturált algoritmusok építőkockái
A C nyelv utasításai és használatuk
A 2. gyakorlat anyagának átismétlése
A fejlesztőkörnyezet útmutatójának tanulmányozása és otthoni kipróbálás