ENGLISH / MAGYAR
Kövess
minket

Ügyfélkapcsolati folyamatok analízise gépi tanulás segítségével

2019-2020/I.
Dr. Horváth Gábor
Horváth Gábor

A szakdolgozat célja egy gépi tanuláson alapuló rendszer kifejlesztése technológiai cégek ügyfélkapcsolati folyamatainak optimalizálására. Ezeknél a cégeknél az ügyfelek bármiféle problémával az ügyfélszolgálathoz fordulnak. Az ügyfélszolgálat a kisebb bajokat orvosolni tudja, de akadnak olyan problémák, amiket nem tudnak könnyen megoldani, ekkor vonják be az eset megoldásába a mérnöki csapatot is. A bonyolult esetek rengeteg időt és emberi erőforrást igényelnek.

A kifejlesztendő rendszer célja az esetről elérhető összes információ ismeretében annak megállapítása, hogy mely esetekhez kell a mérnököket is bevonni és melyek azok, amelyek kizárólag az ügyfélszolgálat közreműködésével is könnyen orvosolhatók. Ha egy ügyfél panaszáról egyből meg lehetne állapítani, hogy ez bonyolult probléma-e vagy sem, akkor rengeteg időt és erőforrást lehetne megspórolni. A cél egy olyan rendszer létrehozása, mely gépi tanulás segítségével meg tudja becsülni, hogy egy adott eset megoldásához szükséges-e a mérnöki csapat bevonása.

 

A hallgató feladatának a következőkre kell kiterjednie:

  • Ismerkedjen meg egy technológiai cég ügyfélkapcsolati adatait tartalmazó adatbázis felépítésével!
  • Azonosítson a feladat megoldása szempontjából releváns feature-öket!
  • Implementáljon adatbázis lekérdezéseket ezen feature-ök összegyűjtésére!
  • Végezzen adattisztítást, és vizsgálja meg, hogy a feature-ök korrelálnak-e a célváltozóval!
  • Egészítse ki a feature készletet szöveges feature-ök hozzáadásával!
  • Ismertessen egy gépi tanuló algoritmust, és használja fel ügyfélpanaszok bonyolultságának előrejelzésére!

1
1