Ügyfélkapcsolati folyamatok analízise gépi tanulás segítségével
A szakdolgozat célja egy gépi tanuláson alapuló rendszer kifejlesztése technológiai cégek ügyfélkapcsolati folyamatainak optimalizálására. Ezeknél a cégeknél az ügyfelek bármiféle problémával az ügyfélszolgálathoz fordulnak. Az ügyfélszolgálat a kisebb bajokat orvosolni tudja, de akadnak olyan problémák, amiket nem tudnak könnyen megoldani, ekkor vonják be az eset megoldásába a mérnöki csapatot is. A bonyolult esetek rengeteg időt és emberi erőforrást igényelnek.
A kifejlesztendő rendszer célja az esetről elérhető összes információ ismeretében annak megállapítása, hogy mely esetekhez kell a mérnököket is bevonni és melyek azok, amelyek kizárólag az ügyfélszolgálat közreműködésével is könnyen orvosolhatók. Ha egy ügyfél panaszáról egyből meg lehetne állapítani, hogy ez bonyolult probléma-e vagy sem, akkor rengeteg időt és erőforrást lehetne megspórolni. A cél egy olyan rendszer létrehozása, mely gépi tanulás segítségével meg tudja becsülni, hogy egy adott eset megoldásához szükséges-e a mérnöki csapat bevonása.
A hallgató feladatának a következőkre kell kiterjednie:
- Ismerkedjen meg egy technológiai cég ügyfélkapcsolati adatait tartalmazó adatbázis felépítésével!
- Azonosítson a feladat megoldása szempontjából releváns feature-öket!
- Implementáljon adatbázis lekérdezéseket ezen feature-ök összegyűjtésére!
- Végezzen adattisztítást, és vizsgálja meg, hogy a feature-ök korrelálnak-e a célváltozóval!
- Egészítse ki a feature készletet szöveges feature-ök hozzáadásával!
- Ismertessen egy gépi tanuló algoritmust, és használja fel ügyfélpanaszok bonyolultságának előrejelzésére!