ENGLISH / MAGYAR
Kövess
minket

Ügyfélkapcsolati folyamatok predikciója gépi tanulás segítségével

2018-2019/II.
Dr. Horváth Gábor

A feladat célja egy gépi tanuláson alapuló rendszer kifejlesztése technológiai cégek ügyfélkapcsolati folyamatainak optimalizálására.

Ezeknél a cégeknél az ügyfelek bármiféle problémával az ügyfélszolgálathoz fordulnak. Ők a kisebb bajokat orvosolni tudják, de akadnak azonban olyan problémák, amiket nem tudnak könnyen megoldani, mert bonyolultabbak, több időt igényelnek. Ekkor vonják be az eset megoldásába a mérnöki csapatot is. Előfordulhat, hogy több mérnök is foglalkozik a problémával és még úgyis hónapokig elhúzódik. A bonyolult esetek rengeteg időt és emberi erőforrást igényelnek, ezeket jó lenne minimalizálni.

A kifejlesztendő rendszer célja az esetről elérhető összes információ ismeretében annak megállapítása, hogy mely esetekhez kell a mérnököket is bevonni és melyek azok, amelyek kizárólag az ügyfélszolgálat közreműködésével is könnyen orvosolhatók. Ha egy ügyfél panaszáról egyből meg lehetne állapítani, hogy ez bonyolult probléma-e vagy sem, akkor rengeteg időt és erőforrást lehetne megspórolni. A cél egy olyan rendszer létrehozása, mely gépi tanulás segítségével meg tudja becsülni, hogy egy adott eset megoldásához szükséges-e a mérnöki csapat bevonása.

Az első fázisban a projekt célja az ügyfélkapcsolatok során alkalmazott rendszerekkel való megismerkedés, annak azonosítása, hogy milyen adatok keletkeznek és cserélődnek a felek között, ezekhez milyen technológiával lehet hozzáférni, és hogy ezek közül melyek alkalmasak egy gépi tanuláson alapuló rendszer tanítására.


1
1