ENGLISH / MAGYAR
Kövess
minket

CACC algoritmusok modellezése és vizsgálata Artery/ADASApp szimulációs környezetben

2025-2026/I.
Dr. Bokor László

A járművek vezetéstámogató rendszerei az utóbbi években gyors fejlődésnek indultak: a hagyományos adaptív tempomatok mellett megjelentek a V2X technológiákra támaszkodó változatok, amelyek a járművek közötti kommunikációra építve képesek pontosabb és biztonságosabb viselkedést biztosítani. A kooperatív technológiák térnyerése egyre nagyobb hangsúlyt helyez a járművek viselkedési modelljeinek vizsgálatára, hiszen ezek megbízhatósága alapfeltétele a közlekedésbiztonságnak és a hatékony forgalomirányításnak. Mindez szükségessé teszi részletes szimulációs környezetek alkalmazását, amelyekben az új algoritmusok kipróbálhatók anélkül, hogy költséges és kockázatos valós tesztelésre lenne szükség.

A kutatásban széles körben alkalmazott keretrendszerek – például a Veins és annak platooningra specializált kiterjesztése, a Plexe – jelentős szerepet játszottak a kezdeti vizsgálatokban, azonban mára elavultnak tekinthetők. Utódjuk, az Artery keretrendszer az INET segítségével, és az ADASApp használatával korszerűbb környezetet biztosít a fejlesztéshez. A hallgató feladata a platooning technikák és CACC algoritmusok bemutatása, a Veins/Plexe-ben megvalósított megoldások implementálása az Artery/ADASApp alapú keretrendszerbe, valamint ezeket alkalmazó modellek építése, szimulációk futtatása és kiértékelése.


1
1