Hálózat és IT szolgáltatások monitorozása Splunk IT Service Intelligence alapon
1. A téma rövid ismertetése
A modern vállalati IT infrastruktúrák összetett hálózati és szolgáltatás-komponensekből állnak, melyek folyamatos rendelkezésre állása és teljesítménye kritikus a működés szempontjából. A Cisco eszközökből származó adatok hatékony gyűjtése, elemzése és vizualizálása lehetővé teszi a gyors problémamegoldást, valamint a szolgáltatási szint fenntartását. A Splunk IT Service Intelligence (ITSI) modulja komplex szolgáltatásmodellezést, KPI alapú monitoringot és incidenskezelést tesz lehetővé.
2. Célkitűzés
A szakdolgozat célja, hogy bemutassa a Cisco hálózati eszközökből származó adatok Splunk ITSI alapon történő monitorozását, a szolgáltatásmodellek kialakítását, valamint az automatizált riasztások és dashboardok használatát a hálózat- és szolgáltatásmenedzsment támogatására.
3. Feladatok
1. Hálózati és IT szolgáltatásmonitorozás elméleti áttekintése
Cisco infrastruktúra menedzsment
ITSI alapú monitoring koncepciók
2. Technológiai háttér és integráció
Splunk architektúra és ITSI modul bemutatása
Cisco eszközök naplóinak és telemetriai adatainak betöltése
CIM és adatnormalizálás alkalmazása
3. Szolgáltatásmodell kialakítása
ITSI service tree létrehozása Cisco infrastruktúrára
KPI-k, SLA-k definiálása és súlyozása
Riasztási szabályok és eseménykapcsolatok konfigurálása
4. Gyakorlati megvalósítás
Tesztkörnyezet kialakítása Cisco eszközökkel és Splunk ITSI-vel
Dashboardok és vizualizációk létrehozása
Szolgáltatás-egészség és incidensek monitorozása
5. Értékelés és javaslatok
A megoldás előnyei és korlátai
Fejlesztési irányok: automatizáció, prediktív elemzés, AI-alapú anomáliadetektálás
4. Elvárt eredmények
Részletes szakirodalmi áttekintés a hálózat- és szolgáltatásmonitorozásról
Cisco eszközökből származó adatok ITSI-be történő integrációja
működő szolgáltatásmodell, dashboardok és KPI alapú riasztások
Dokumentált következtetések, javaslatok a monitoring és incidenskezelés hatékonyságának javítására