ENGLISH / MAGYAR
Kövess
minket
Kvantumos szakértői interjú a Millásreggeli műsorában (2025-02-03)
Magyar FDI Díj Innovatív Befektetői Környezet Kialakításáért (2025-01-17)
Új európai kiberbiztonsági képzés tanszékünk részvételével (2025-01-15)
DEMONSTRÁTOROK JELENTKEZÉSÉT VÁRJUK! (2024-12-17)
Gratulálunk Buttyán Levente kollégánknak! (2024-12-12)
Dékáni Dicséret (2024-12-12)
BME-Pannon-HTE NetSkills Challenge (2024-12-02)
A legnagyobb európai kvantumtechnológiai konferencián (2024-11-27)
Sikereink a TDK-konferencián (2024-11-26)
Kvantumkommunikációs rendezvény (2024-11-18)
2024-11-14
PARIPA Szakmai Est
Sok szeretettel várunk mindenkit november 26-án a 16. PARIPA Szakmai Estre, melynek keretében Nagy Zsolt, a Knorr-Bremse vezető kiberbiztonsági kitettségelemzője avat be minket a jármű-kiberbiztonságba. 

Tisztelettel meghívjuk Önt és munkatársait a BME Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék szervezésében a PARIPA Szakmai Est összejövetelére!

 

  PARIPA Szakmai Est

Időpont: 2024.november 26, 16:30h

Helyszín: BME Q épület, QBF08

 

A részvétel ingyenes, a regisztráció kötelező november 25-ig az alábbi linken: 

https://www.hit.bme.hu/event/PARIPAszakmaiest202402

 

Nagy Zsolt (Vezető kiberbiztonsági kitettségelemző, Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft.)

 

Jármű-kiberbiztonság „hard” nehézségi fokozaton

 

Mióta gépesítetten közlekedünk, évről évre egyre több funkcionális és kényelmi elektronikával szereljük fel a járműveinket, ezek a komponensek egymással együttműködve egyre komplexebb funkciókat valósítanak meg. Gondoljunk csak például egy mátrix-fényszóróra, amelynek megvalósításához egy kamerának kell együttműködnie a fényszóróvezérlővel. A különböző funkciók ilyen mértékű integrációja olyan rendszerek összekapcsolását tette szükségessé, amelyek eddig egymástól teljesen függetlenül működhettek. Ha a gyártók ezen rendszerek összekapcsolását nem kezelik megfelelően, akkor olyan rendszerszintű sérülékenységek születhetnek, mint amilyeneket a méltán híres Jeep Cherokee-ügyben is láthattunk. A személygépjárművek esetében megszoktuk, hogy a kábelezés és a csatlakozási pontok a kíváncsi szemek elől elrejtve, burkolatok mögött futnak. A tehergépjárművek világában azonban a funkcionalitás gyakran felülírja az esztétikát. A komponensek és kábelkötegek gyakran a karosszéria elemein kívül helyezkednek el, kitéve azokat az elemeknek és bizony a rosszindulatú támadóknak. De mennyire is van egy ilyen teherautó kitéve a fizikai támadásoknak?

 

Az előadóról:

Zsolt az Óbudai Egyetemen szerezte villamosmérnöki diplomáját. Szakmai karrierjét beágyazott szoftverfejlesztőként kezdte a Thyssenkruppnál, ahol kriptográfiával, kommunikációs modulokkal és biztonsági funkciókkal foglalkozott. Ezt követően a Knorr-Bremse-nél folytatta pályafutását, mint kiberbiztonsági mérnök, ahol kitettségelemzéssel és kiberbiztonsági koncepciókkal foglalkozik, 2024-től a kitettségelemző és technológiai csoport vezetőjeként.

news/868/lead.jpg

Last modified: 2024-11-14 09:21:44
Új kötettel jelentkezett Misi kollégánk, (2024-11-12)
Publikációs és idézettségi rangsor (2024-11-11)
Interjú az űrmérnök képzésről (2024-11-11)
BME-Pannon-HTE NetSkills Challenge 2024 versenyfelhívás (2024-11-07)
Gratulálunk! (2024-11-06)
A TRALICO projekt bemutatkozása (2024-11-05)
Új tudományos könyv a Wiley kiadónál (2024-11-05)
Kvantumkommunikációs perspektívák (2024-11-05)
Kvantumkommunikáció a HUNOG_2 konferencián (2024-11-04)
Isztambuli forgalomirányítás MI alapú módszerekkel (2024-10-29)
More news: